ست کردن

جدول ست رنگ‌ها برای ست کردن لباس ها

اموزش ست کردن لباس

می‌توان جدول‌های متفاوتی از رنگ‌هایی که به خوبی جفت می‌شوند، تهیه کرد. استفاده از جدول ست رنگ‌ها به ما کمک می‌کند تا در زمان کمتر و به زیبایی هرچه تمام‌تر لباس‌های خود را ست کنیم. در ادامه، یکی از مشهورترین جدول‌هایی که برای ست کردن رنگ‌ها به کار می‌رود را مشاهده می‌کنید:

جدول ست رنگ ها

این جدول یک طرح کلی از ست‌های رنگی است؛ اما می‌توان جدول‌های جزیی‌تری هم رسم کرد. این جدول‌های جزیی‌تر بر اساس نحوه لباس پوشیدن زنان و مردان به طور ویژه تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش‌های بعدی، جدول ست رنگ لباس زنانه و مردانه را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

جدول ست رنگ لباس زنانه

برای ست کردن رنگ انواع لباس زنانه می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

جدول ست لباس زنانه

جدول ست رنگ لباس مردانه

رنگ‌های مکمل مناسب برای ست لباس مردانه را در تصویر زیر می‌بینیم. از این جدول می‌توان برای ست کردن شلوار و پیراهن استفاده کرد.

جدول ست لباس مردانه ستین

چه رنگ هایی با هم ست می شوند؟

همه ما در این مورد اتفاق نظر داریم که ست کردن رنگ لباس مهم‌ترین بخش لباس پوشیدن است. وقتی که از نحوه جفت شدن رنگ‌ها آگاهی کافی داشته باشیم، از استایل خود لذت می‌‎بریم و اعتماد به نفسمان بیشتر می‌شود.تا اینجا، قوانین ست کردن رنگ‌ها را گفتیم و چند جدول ست رنگ‌ را بررسی کردیم. در ادامه، ست کردن پرکاربردترین رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

رنگ خردلی با چه رنگ‌هایی بهتر ست می‌شود؟

خردلی یکی از طیف‌های رنگ زرد است که در گروه رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. خردلی را می‌توان با رنگ‌های زیر ست کرد و یک استایل بی‌نهایت جذاب داشت:

  • سیاه: رنگ سیاه تقریبا با هر رنگی ست می‌شود.  اگر لباستان زرد خردلی روشن است، استفاده از رنگ سیاه در کنار آن می‌تواند یک گزینه عالی باشد.
  • تنها مجموعه‌ای که با رنگ‌ سیاه ست نمی‌شوند، رنگ‌های پاستیلی هستند.
  • بنفش: در چرخه رنگ، بنفش با زرد متضاد است. این رنگ می‌تواند به خوبی با خردلی جفت شود. معمولا طیف‌های تیره‌تر رنگ خردلی، با بنفش بهتر ست می‌شوند.
  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای شکلاتی به خوبی با خردلی روشن هماهنگ می‌شود. ست قهوه‌ای و خردلی یک استایل شیک و خاص است.
  • سرخابی: رنگ خردلی مکمل رنگ سرخابی در لباس است. کلید هماهنگی این دو رنگ، همخوانی تیرگی یا روشنی طیف آن‌ها است؛ برای مثال اگر لباستان، خردلی روشن است باید آن را با سرخابی روشن ست کنید.
  • آبی: یکی از محبوب‌ترین طیف‌های رنگ آبی برای ست کردن با خردلی، رنگ آبی-بنفش سیر است. آبی-بنفش تیره با خردلی تیره بهتر ست می‌شود.
شال زرد

رنگ گلبهی با چه رنگی ست می شود؟

رنگ گلبهی که به نام «هلویی» هم شناخته می‌شود، یک رنگ بسیار زیبا و ملیح است. استفاده از این رنگ فرد را بسیار شاداب و مهربان نشان می‌دهد و برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است؛ اما در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. گلبهی را می‌توان با رنگ‌های زیر به خوبی ست کرد:

  • خاکستری: ست رنگ گلبهی با خاکستری یکی از محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌هاست. خاکستری به خودی خود یک رنگ خنثی و بی‌روح است؛ به همین دلیل به کار بردن آن به همراه گلبهی می‌تواند یک استایل بی‌نهایت شیک به شما بدهد.
  • سرمه‌ای: رنگ‌های سرمه‌ای و گلبهی یک ترکیب رنگ سلطنتی و خاص تشکیل می‌دهند. ترکیب این دو رنگ برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. اگر می‌خواهید از دور باوقار به نظر برسید، لباس‌های گلبهی خود را با لباس‌ها و اکسسوری‌های سرمه‌ای رنگ ست کنید.
  • فیروزه‌ای: ست کردن رنگ لباس گلبهی با فیروزه‌ای یک ترکیب بسیار آرامش‌بخش و شاد است. این ست رنگی بیشتر توسط خانم‌های جوان استفاده می‌شود.
  • طلایی: ترکیب هلو و طلایی یک ست کلاسیک است و هرگز از مد نمی‌افتد. محبوب‌ترین روش ست کردن رنگ هلویی با طلایی استفاده از شلوار یا پیراهن گلبهی و کمربند طلایی است. از آنجایی که طلایی یک رنگ شیک و سلطنتی است، می‌تواند به خوبی با رنگ شاد هلویی هماهنگ شود و یک استایل ظریف برای شما فراهم کند.
  • بژ و سفید: ترکیب رنگ بژ یا سفید به همراه گلبهی یک استایل بی‌نظیر کلاسیک به شما می‌دهد که برای زنان در تمام گروه‌های سنی و انواع رنگ پوست‌ها مناسب است. استفاده از یک پیراهن سفید در کنار شلوار یا دامن هلویی یکی از محبوب‌ترین روش‌های ست کردن این دو رنگ است.
شال قاصدک
  • قرمز: گلبهی و قرمز از نظر طیف رنگی بسیار به هم شبیه‌اند؛ به همین دلیل هنگامی که با هم ست می‌شوند؛ بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این ترکیب رنگ را جاهایی بپوشید که می‌خواهید باهوش و سرزنده به نظر برسید.
  • سبز پاستیلی: ست کردن رنگ گلبهی با سبز پاستلی یک استایل فوق‌العاده زیبا و دوست‌داشتنی برای خانم‌ها می‌سازد. این ترکیب رنگ برای فصل تابستان بسیار مناسب است.
  • بنفش اسطوخودوسی: رنگ بنفش اسطوخودوسی یا بنفش پاستیلی رنگی خاص و شیک است. این رنگ یک ترکیب بسیار ملایم با گلبهی می‌سازد. پوشیدن پیراهن گلبهی در کنار کیف بنفش اسطوخودوسی (یا برعکس) می‌تواند بسیار زیبا باشد. جالب است بدانید که این ترکیب بیشتر برای روز کاربرد دارد و ست کردن این دو رنگ برای دورهمی‌های شبانه پیشنهاد نمی‌شود.
ست باشال قرمز

رنگ آجری با چه رنگی ست می شود؟

آجری یک رنگ نسبتا تیره از طیف رنگ نارنجی است. آجری رنگی گرم است و بهتر است از آن در فصل پاییز بیشتر استفاده شود. آجری را می‌توان با رنگ‌های زیر ست کرد:

  • سبز آبی: ست رنگ سبز آبی با رنگ آجری گرم یک ترکیب بسیار زیبا می‌سازد. این دو، در چرخه رنگ‌ها رو به روی هم قرار می‌گیرند؛ بنابراین می‌توان از این تضاد برای ست کردن رنگ لباس استفاده کرد.
  • آبی کبریتی: آبی کبریتی یکی از طیف‌های روشن و به اصطلاح «چرک» رنگ آبی است. این رنگ هماهنگی خوبی با رنگ آجری دارد.
  • سبز یاقوتی روشن: اگر دوست دارید لباس آجری رنگ خود را با یک رنگ روشن ست کنید، سبز یاقوتی روشن یک گزینه فوق‌العاده زیبا و خاص برای شما است.
  • قرمز روشن: اگر یک استایل شیک و همه‌پسند می‌خواهید، لباس‌های آجری رنگ خود را با رنگ قرمز روشن ست کنید. مطمئنا با این ترکیب بسیار خوش‌پوش‌تر به نظر می‌رسید.
  • خردلی: زرد خردلی به خوبی با رنگ آجری ست می‌شود. پوشیدن یک پیراهن خردلی زیر یک پالتوی آجری یک استایل شیک پاییزی برای شما می‌سازد.
  • نارنجی: طیف‌های مختلف رنگ نارنجی (از نارنجی روشن تا نارنجی تیره) به شکل بی‌نظیری با رنگ آجری هماهنگ می‌شوند.

رنگ‌های خنثی: سفید، طوسی و مشکی هم به خوبی با این رنگ گرم ست می‌شوند

ست با شال سفید مشکی
رنگ سال ۲۰۲۱ چیست؟

طبق اعلام شرکت پنتون، دو رنگ طوسی و زرد روشن به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند.

قشنگ‌ترین و محبوب‌ترین رنگ دنیا کدام است؟

اگرچه رنگ مورد علاقه افراد کاملا سلیقه‌ای است؛ اما براساس نظرسنجی‌ها آبی محبوب‌ترین رنگ مردم جهان است. بعد از آبی، قرمز، سبز، نارنجی، قهوه‌ای و بنفش محبوبیت بیشتری دارند. طبق آمار، زرد از میان رنگ‌ها کمترین محبوبیت را دارد؛ به طوری که فقط پنج درصد مردم آن به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند.

آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان چیست؟

اگر دوست دارید انسانی آرام و خونسرد به نظر برسید، استایل خود را بر پایه رنگ سرمه‌ای بچینید. طبق پژوهش‌های انجام‌شده توسط محققان، رنگ سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ از دیدگاه مردم جهان است. این رنگ به راحتی با سایر رنگ‌ها هم ست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *